Adresa: Kaštanová 412
739 61 Třinec
Tel.: +420 558 993 621
+420 558 993 622

Email: 7zs@7zstrinec.cz
Základní škola a mateřská škola, Třinec, Kaštanová 412, příspěvková organizace
MENU
ZŠ Kaštanová
MŠ Sosnová
MŠ Habrová

4. ročník

třídní učitelka: Mgr. Martina Kišová

kontakt: e-mail: martina.kisova@7zstrinec.cz, tel.: 558 993 621

Domácí mazlíček

V přírodovědě končíme kapitolu "u lidských obydlí" příjemnou částí o domácích mazlíčcích. Kočka, pejsek, křeček, králík, morče, papoušek.. Nejprve jsme si je představili, pak nakreslili a popsali. V další hodině jsme si o nich četli a povídali.


 

 

Bezpečnost s logikou, projektový den

Hned v úvodu dne jsme se zabývali významem slovního spojení „logika v bezpečí“ aneb „bezpečí v logice“.

Logika je cesta myšlení, která vede ke konkrétním závěrům. Logiku našeho uvažování ovlivňuje čas, energie a prostor. Prostorem není jen okolní prostředí, ale i živý svět kolem, do kterého patří také rodina, kamarádi, spolužáci. V projektovém dni jsme se nejdříve zaměřili na vytváření bezpečného prostředí ve škole prostřednictvím otevřené komunikace, spolupráce, přístupu k řešení problémů.

Součástí dne jsme se seznámili s dostupnými logickými hrami – karetními, stolními. V jednoduché hře zvané „piškvorky“ jsme si zahráli turnaj, finalisté o 1. místo bojovali přímo na čtverečkované tabuli.

Není vždy jednoduché rozlišit z gest a mimiky „pravý význam“ slovních sdělení. Ve hře: „Rozumíš smyslu mého sdělení“ pomoci třífázového rozhovoru kluci a děvčata ve trojici mluvili o situacích, kdy slovy byli pochváleni, ale významem sdělení byla naopak výtka doprovázena gesty a mimikou.

Při hře „Předávání informací“ byla porušena pravidla hry. Proč? V každém z nás vítězí více duch bojovníka a vítěze „nad pravidly“. Je pak náš život skutečně v bezpečí? Předcházíme takto úrazům?

V následující hře: „Dům, strom, kočka“ jsme ve dvojici zjišťovali, jak se dokážeme domluvit. Kdo se snaží vždy pravdu prosadit, kdo je pro kompromis a kdo nechává sebe jen ovlivňovat.

Mnoho času trávíme venku. V prostředí bezpečném? Pro dětství bez úrazů jsme hledali příčiny a následky v situacích – pobyt na osamělých místech, jsem venku sám, proč říkat rodičům, kde jsme nebo kam jdeme, proč nechodit s nikým cizím apod. Pravidla bezpečného chování pro děti při pohybu venku zde.

Abychom se při pobytu venku pohybovali bezpečně, ukázali jsme si reflexní prvky a doplňky, které jsou nyní již nezbytností. Najdeme je často na bundách, aktovkách a školních brašnách, obuvi, existuje nespočet reflexních pásků a přívěsků.

Rozumíme výstražným značkám i v mezinárodním anglickém jazyce? Samozřejmě, že ano! Protože jsou doplněny o piktogramy. Umíme je rozdělit? Značky máme zákazové (červené), výstražné (oranžové nebo žluté) a informační. Umíme je také správně umístit. Jak jsme s nimi výtvarně pracovali dál, si budete muset počkat do pondělí.

Foto z pátku zde.

Mgr. Iveta Hudzietzová, Mgr. Martina Kišová, Mgr. Markéta Hlavničková

ZDRAVÁ 5

Zdravý životní styl, především zásady zdravého stravování v rámci dvouhodinového výukového bloku zábavnou a interaktivní formou - to nás čekalo v úterý 25. 10. 2016. Tentokrát i s novým programem o lidském těle. Fotogalerie zde. Odměnou žákům bylo vysvědčení se samými 5 a zajímavá samolepka. Reakce některých žáků zde. Více o tomto programu se můžete dočíst také zde.

NEBUĎ OBĚŤ 

V pátek 21. 10. 2016 navštívil žáky 3. - 5. ročníku lektor z centra "Nebuď oběť". V rámci primární prevence žáky seznámil se základními pravidly chování na internetu a při práci s komunikační technologií. Žáci si ve skupinách vytvořili pravidla bezpečného chování. Fotogalerie zde.

Podzimní dekorace vytvořena v pracovních činnostech 24. 10. 2016

Krásný slunečný, i když trochu větrný, podzimní den jsme využili k výuce Pč přímo v přírodě. Tvořili jsme podzimní dekoraci. Vázali jsme k sobě větvičky a poskládali ozdobný plot, který dál byl proplétán podzimním listím a břečťanem. Někteří z plůtku vyrobili rovnou ikebanu:). Více prozradí fotografie zde.

POCTA ADOLFU BORNOVI

V hodině výtvarné výchovy jsme se žáky 4. a 5. ročníku studovali díla dvou významných českých ilustrátorů Josefa Lady a Adolfa Borna. Zkoumali jsme, co mají společného, čím se liší, jaké jsou jejich náměty, jaké používají barvy a co je pro ně typické. A. Bornem jsme se pak inspirovali ve vlastní tvorbě, tužkou jsme dokreslovali ústřižky jeho ilustrací podle vlastní fantazie. Jak se nám dařilo, se můžete přesvědčit sami:

Aktuality z hodin přírodopisu

Právě probíráme učivo o lidských obydlích - jak vypadají, co se kolem nich vyskytuje, které rostliny a živočichové zde žijí nebo je záměrně pěstujeme či chováme. Jedním z úkolů bylo vymyslet nejméně 3 otázky různé náročnosti z tohoto učiva a doplnit také odpovědi. Zde je výtah těch nejzajímavějších.

KNIHOVNICKÁ LEKCE

Ve čtvrtek 12. 10. 2016 žáci prožili první knihovnickou lekci letošního školního roku. V pracovních skupinách zjišťovali, co je bajka, mýtus, pověst, pohádka a moderní pohádka. V domovských skupinách pak svá zjištění předávali ostatním spolužákům. Jak se jim dařilo? Podívejte se zde.

MALUJEME PO ZDECH

Ale jenom v hodinách výtvarné výchovy. Se žáky 4. a 5. ročníku jsme se totiž pustili do dokončování velké nástěnné malby v chodbě u knihovny, kterou jsme začali v minulém školním roce. Jde nám to pěkně od ruky, už jen pár tahů štětcem a máme hotovo!

Farma Vendryně

Poslední záříjový pátek nás v příjemném počasí čekala pěší turistika s návštěvou farmy ve Vendryni. Žáci měli možnost sledovat komentovanou prohlídku, některá domácí zvířata pozorovat z bezprostřední vzdálenosti. Nelenili ani cestou tam i zpět, kdy místy poznávali rostliny a živočichy z podzimní přírody, sledovali změny v přírodě. Fotografie zde.

stránka: 12345
Tato stránka je vytištěna z webu www.7zstrinec.cz
Těšíme se na Vaši další návštěvu.
HeSki